Şafağa eren sohbetler..

Gkhn - Karanlık.. Karanlık dediysem elektirik kesintisi değil,bildiğin gecenin karanlığı,zifiri,güneş yok,ay yok, karanlık.
Silent -Bildiğin gece, kimsesizlikten çirkeşleşip ayaza vurmuş karanlık, soğuk en az kendi kadar kibirli, ve fonda bir şarkı çalıyor gesi bağları, 'ey allahtan korkmaz sana bana ölüm var' diyor, sahi ölümün olduğu yerde daha ciddi ne olabilir ki?
Gkhn - Gece, adı üstünde karanlık, zifiri ve yalnız. Öyle yalnız ve kibirli ki dayanamıyor 'biz' olanlara.. Bizi ayıran değil mi geceler? Her geçen gece bizi 'biz' olmaktan alıkoyan bir engel değil mi? Ölüm var elbet.. Yaşadığımız müddetçe güzel değil miyiz?
Silent - Yaşadığımız müddetçe güzel değil miyiz.. Nefes aldıkça varolmuyormuyuz, varoldukça güzelleşmiyor muyuz.. Bahar geliyormuş hatta gelmiş gelsin.. İçim böyle oldukça bahar bana neylesin? İçimde bahara diş geçiren kışın ayazı varken bahar bana ne desin? Yaşadığımız müddetçe güzeliz elbet ama kışın çiçek açmaz ki ağaçlar, konmaz ki dallarına kuşlar..
Gkhn - içtiğim her dublede sen varsın.. Gönül istiyor ki bitme,gitme hiç. O yüzden kadehin dibinde bırakıyorum birazını.. Biraz daha sen hiç bitmeyecekmiş gibi..Çiçek açmasın ağaçlar,çam oluruz, selvi oluruz.. Ne yaprak dökeriz ne de çiçek açarız.. Çiçek mi açacağız illa.. Kardelen oluruz tepede, yalnız ama soğuğa karşı mukavemetli.. Gelmiş bahar gelsin, Ben seni beklerim her bahar..
Silent - Köşeleri bile olmayan bir bardağa hapsetmek seni diyorsun bana, bitme diye gitme diye kal diye benim ol diye bir bardağın dibi kadarmış mutluluk son duble kadar yakın ve o kadar cesaret istermiş sense son dublemsin diyorsun içmeye kıyamadığım bırakamadığım boğazımda takılı kalan yutkunamadığım.. Oysa ben yunuslar gibi yüzemesem de, kuşlar gibi uçamasam da, inadına martılar kadar özgür olacağım!
Gkhn - Değil kadehe hapsetmek, şişeye bırakıp kapatsam da kapağını, yine gideceksin.. Her gidişin bir öncekinden daha şiddetli olacak.. Her gittiğinde bir parça daha götüreceksin.. Fazla birşey kalmadı aslında. Martı Jonnathan'ı bir balıkla kandıramam.. Yanında rakı bile olsa..
Silent - Uçmak istiyordu Jonnathan, uçmak istiyordu sadece o kadar ve bir gün çok yükseğe çıktı ve diyorlar ki ağır rüzgarı altına alıp, denize gitti martı.. Rüzgarı göğsümde hissetmedikçe tutsak gibi düşünüyorum kendimi, hayallerle bağlasanda gözlerimi yetmiyor bir müddet sonra saçlarımda hissetmeliyim özgürlüğü, yüzümde ve hiç dönmeyecekmiş gibi gitmeliyim. Elbet hiçbirşey olmamış gibi bir gece vakti soluklanmak için yine geri döneceğim..
Gkhn - Özlerken seni, umarsızca gitmekten bahsediyorsun ya alacağın olsun çocuk.. Gideceksin elbet,korkarım gideceksin. Döneceksin elbet, sonrasında ağzımda bir parmak bal, el sallayacağım kokuna..

4 yorum:

Adsız dedi ki...

başını masaya koyupta denize bakarak soluksuz dinlenebilecek bir sohbetmiş bu özendim bir an hayal ettim terasta karşımda deniz manzarası fonda gesi bağları siz konuşurken ben dinliyorum ne keyifli bir dinlence olurdu ne güzel cümleler insanı hayal kurmaya itekleyen sık sık paylaşın bunu

silentvocal dedi ki...

:) Oluyor akşamları böyle sohbetlerimiz.

Kurabiye Tayfası dedi ki...

Sohbet değil cadı, bildiğin fasıl olmuş bu kıskandım geliyrum bende

silentvocal dedi ki...

ah sensiz olmaz zaten koşta gel