Yeni Yıl..



Yeni bir yıl daha geldi..
İyisiyle kötüsüyle ardımızda kocaman bir yıl bıraktık..
Bazen ağladık,bazen güldük ama görüldüğü gibi hiç bir şeyi elimizde tutamadık..
Sürekli aktı,geçti,gitti..
Yıllar öncesi yıl başı partileri vardı aile içinde..
Hani benim daha iki basamaklı sayılara ulaşmadığım zamanlar hediyeler vardı küçük süprizlerle dolu aile kalabalıktı yine babamın çok dostu,abimin araba yarışı seti,annemin paylaşacak çok şeyi vardı o zamanlar..
Sonra her yeni yıl,mutluluk kalıbı altında büyük yükler taşıdı bize..
Belkide o noel babanın ren geyiklerinde,belki de o kardan adamın çantasında getirdi koydu omzumuza...
Hepimiz biliriz noel baba diye bir şey yoktur bir hristyan batıl inancıdır bu ama yine de inanırız,bayılırız o çam ağacanın altında ki sahte paketlere bakmaya, bayılırız yılbaşı akşamları camdan gökyüzüne doğru başımızı kaldırıp umutlanmaya..
Eskiden güzeldi.. Hep birlikte olup 10dan geriye sayıp 0 denildiğinde anlamsız kahkaha ve sevinç çığlıkları arasında birbirimize sarılır,öper hediyelerimizi verir leziz masamıza oturur keyfini çıkarırdık..
Ben daha iki haneli yaşlara ulaşamadan önce...
Sonra her yeni yıl daha bir hevesle beklediğim,özgürlük olarak nitelendirdiğim o iki haneli yaşlara geldim..
Mutlumuydum,sanırım.. Hemde çok..
Sonra büyümenin + yaşlanmak olduğunu ve her saniye hayattan bir adım daha vaz geçmek olduğunu anladım..
Babamın işleri çoğaldı,azaldı,arkadaşları gitti,yenileri geldi,yalnız kaldı,sustu..
Annem insanları tanıdı,hayal kırıklıkları yaşadı,kendi ayakları üstünde durdu,çalıştı,anlatacakları gittikçe azaldı,sustu..
Abim büyük düşler peşinde yol aldı,kararlıydı,aşık oldu,büyüdü,evlendi,gitti,sustu....
Yeni yıl yeni sorumluluk demekti artık benim için,ömründen bir yıl daha gitti geçmiş olsun telafisiydi..
Böyleydi..
Ve son 2 yıl..
Ailemden ayrı kutluyorum..
Onlardan benden bihaber kutlayıp geçiriyorlar işte yılbaşını,yeni yılımızı..
Her geçen gün daha bir koyu bakıyorum hayata daha reel,daha tırnaklı..
Bir yıl daha bitirdik kaç yıllık ömrümüzden..
Bir adım daha sona yaklaşmanın telafi eylencesi var dilimizde,gülümsememizde..
Hoş geldin yeni yıl..
Umarım seversin bizi..

Hiç yorum yok: